Flatcoated

Direktlänk till inlägg 14 februari 2010

Sjukstuga i Stöcksjö

Av Erica - 14 februari 2010 13:33

Helgen har väl varit mer eller mindre förfärlig i mitt tycke detta trots strålande solsken - blå himmel och några minusgrader!

Det började natten mot fredag med att jag vaknade vid 02.00 av att magen var som en ballong och stod i alla hörn. Magsjukan var ett faktum...

Fredagen ägnades åt att må illa - sova och må illa igen... Absolut tråkigast med det var att vi skulle haft agentfest på jobbet dvs något jag verkligen sett framemot och till och med fått skjuts ifrån så ett glas vin hade inte varit omöjligt alls. Ha, ha sa lagen om alltings jävlighet och skickade mig rakt i säng istället.

Fredagkväll började jag må bättre om än ingen matlust överhuvudtaget.

Lördag mådde ok - ingen matlust lite fruktsoppa och en franska med rostbiff blev dagens intag. Hann dock med en härlig promenad i solsken med Lena x 2 och 7 glada flattar. Error är så så kär    i Lava som ska ha valpar snart, han har inte alls förstått att det är kört för hans del när det gäller att bli far till valparna utan tror att hon fortfarande luktar löptik. Behöver jag säga att Lava INTE är impad?

Fullfart flatte-fart! foto: Lena Hägglund

Efter turen i skogen insåg jag att Error och Harry MÅSTE trimmas nu de ser ju rent förjävliga ut. Så jag och Isak ägnade en timme åt att trimma svart-flatte som nu är av med morgontofflorna och rufsöronen. Isak han var en klippa på att borsta han (fast helst ville han klippa men surmamma lät honom inte använda saxen själv).

På kvällen mådde jag rätt ok - ingen matlust men tvingade i mig en sub från subways. Då började Andreas må dåligt och så for han ini magsjukans träsk... Kvällen tillbringades alltså själv framför melodifestivalen och med datorn i knäet. Yiha jättekul lördagkväll... Denna veckas vinnare - tja jag är ju uppenbarligen riktigt svag för pojkar som sjunger upptempo låtar så jag gillade ju manboy MEN sen hade jag gärna sett Pauline i final istället för Andreas Johnsson.

Söndag: Andreas bättre men fortfarande trött och inte alls i ordning i magen. jag nada matlust äter lite varmkorv med Piggelin-Isak till lunch värmer på lite vita bönor men de ratas snabbt av Isak och jag har ju då ingen större matlust då.

Trimmade igenom Harry - som tyckte det var en helt okej söndagsförmiddags-syssla dock önskade han att den lilla hjälpredan var ngt mer försiktig han var lite väl hjälpsam när han försökte ta upp fötterna som mamma gjorde SAMTIDIGT dvs gammling skulle stå på 2 fötter enligt Isak.

Sedan totalsanering av nedervåningen inklusive lilla toaletten - dammsugning, avskrubbning you name it. Renare blev det i alla fall!

En skidtur på sjön med två springglada totalt döva flattar har jag också hunnit med - Error började med att dra efter en skoter som körde över sjön i ca 70 km/h. Han följde efter bra länge innan han insåg att han KANSKE inte kunde springa så fort... NATURLIGTVIS drog Harry med men vände betydligt fortare. kanske den bruna hanen är ngt smartare eller inser att skotrar inte är så roliga?

1 timme var vi ute i finvädret - ingen kondis alls men härligt var det!

Knasbubblan Error INNAN fötter blivit av med morgontofflorna!

Ingen bild

mamma

14 februari 2010 18:20

Hundarna ser ut att må bra.